Het goede leven in Londen

10 december 2016 - Loughborough, Verenigd Koninkrijk

Hallo, daar ben ik weer hoor. Ik was er een weekje tussenuit. Zoals gezegd was er afgelopen week geen blog en dit had een hele goede reden: ik was namelijk een weekendje naar Londen! Laat ik bij het begin beginnen. Vorige week donderdag had ik een kerstdiner met mijn collega’s. Het was in een van de chicste restaurants van Loughborough en de grote baas (die Nederlands is) was er ook bij.  We begonnen de avond aan de bar, en vervolgens gingen we aan tafel. Het was een driegangenmenu en ik had kromeskies (een soort blindevinkjes), kalkoen en gepocheerde peer. Ik vond het eten heerlijk. Na het eten dronken we nog wat en daarna ging ik naar huis want ik had nog een lang weekend voor de boeg.

De volgende ochtend vertrok ik naar Londen met de trein. Ik had geluk want ik had bijna de trein gemist (omdat ik weer verkeerd was gelopen). Eenmaal aangekomen in Londen, ging ik een beetje bij het station rondkijken. Aangezien ik pas om 2 uur in het hostel kon, keek ik een beetje rond in de stad. Vervolgens nam ik de metro richting het hostel en ging ik op zoek naar mijn slaapplek. Nadat ik was ingecheckt en mijn spullen op m’n bed had neergelegd, bezocht ik het Imperial War Museum, die vlakbij het hostel ligt. Het is een heel mooi museum met allerlei oorlogsvoertuigen. Ik vond het heel interessant en leerzaam. Het begon alweer laat (en donker) te worden, dus maakte ik nog een laatste wandeling. Ik kwam (toevallig) bij de Big Ben en Houses of Parliament etc. ik maakte een aantal foto’s en liep terug naar mijn hostel. Hier at ik iets en daarna ging ik naar bed, ik had nog twee lange dagen te gaan.

Dag 2 begon vroeg. Niet perse omdat ik zoveel gepland had, maar meer omdat er iemand dood lag te gaan naast me (of hij was aan het snurken, ik weet het nog steeds niet). Maar goed, een goede reden om lekker op tijd op te staan en op pad te gaan. Na het ontbijt, nam ik de metro naar Baker Street. Hier zit o.a. het Sherlock Holmes Museum. Een kaartje kostte 15 pond, maar ik wilde het toch graag zien. Het was een heel leuk (maar best klein) museum, over Sherlock Holmes en de schrijver. Als je de verhalen hebt gelezen en de series hebt gekeken, is het veel duidelijker wat je er allemaal vindt (de attributen en verhalen etc.) Na dit bezoek, ging ik naar het Beatles winkeltje dat er naast ligt. Daarna nam ik de metro naar Winter Wonderland, een enorme kerstmarkt in het grootste park van Londen. Vervolgens liep ik verder en kwam ik langs Buckingham Palace. Ik zag de wisseling van de wacht, samen met honderden andere mensen. Het was alweer tijd om te lunchen, dus ging ik ergens in een pub een broodje eten. ’s Middags bezocht ik het British Museum (die overigens, zoals de meeste museums in Londen, gratis is). Het is een enorm gebouw met allerlei geschiedenis dingen, waaronder mummies en romeinse beelden. Nadat ik wat had gegeten in een typische English restaurantje, ging ik even terug naar mijn hostel om een beetje uit te rusten en mijn telefoon op te laden (die ik nodig had om niet te verdwalen). ’s Avonds deed ik een ‘Jack the Ripper-tour’ (in het donker!). Ik vond het heel interessant, ik had een fantastische gids die alles heel goed vertelde.

Dag 3. De tweede sliep ik iets beter, misschien omdat ik kapot moe was of misschien om meneer de snurker er niet meer was. Ik moest om 11 uur uitchecken, dus was ik de hele dag op pad. Om half 11 deed ik een ‘Beatles-tour’. Het was een leuke tour, al was de gids iets minder leuk dan de eerste. We kwamen langs allerlei interessant plekken voor een Beatles fan, zoals het kantoor van Paul McCartney, het dak waar ze hun laatste optreden gaven, Abbey Road Studios en natuurlijk het beroemde zebrapad! Ik heb helaas geen foto kunnen maken van mezelf op het zebrapad, want dat is met het verkeer en de toeristen echt onmogelijk. ’s Middags ging ik een beetje winkelen, ik bezocht o.a. de M&M-shop, ook wilde ik eens de nieuwe lego-winkel bezoeken maar daar stond een ongelooflijke rij. Ik was  het winkelen al snel zat, dus nam ik de metro naar het Natural History Museum. Dit is mijn favoriete museum die ik heb bezocht. Het is een enorm gebouw met allerlei dieren, van kleine muisjes tot een enorme walvis. Ook zijn er botten van dino’s etc. toen ik er was, was er ook een exhibitie over het menselijk lichaam, echt leuk! Ik had eigenlijk nog het Science Museum willen bezoeken, maar die was helaas al gesloten. Aangezien ik pas om 9 uur de trein terug had, had ik nog wat uurtjes vol te maken. Ik ging dus als eerste maar eens wat eten. Ik wist niet zo goed wat, dus ging ik maar naar de McDonalds. Daarna nam ik de metro richting de Tower Bridge. In deze buurt was een leuk kerstmarktje waar ik een beetje rondgekeken heb, en ik heb nog wat foto’s gemaakt langs het water en natuurlijk van de Tower Bridge (de mooiste bezienswaardigheid in Londen). Tegen half acht vertrok ik richting het station, ik heb hier nog ongeveer een uurtje gewacht tot de trein er was. Wat was ik blij toen ik eindelijk weer thuis was! Het was een super leuk weekend, maar wel heel erg vermoeiend!

Ik ben waarschijnlijk weer een hoop vergeten te vertellen nu, maar ik denk dat ik het belangrijkste wel heb. Ik ben alweer een weekje terug uit Londen, wat gaat de tijd toch snel! Deze week is er niet zo veel bijzonders gebeurd. Deze week is er geen Engelse blog omdat ik te lui ben, misschien komt hij nog (misschien ook niet). Als het goed, ga ik morgen met mijn huisgenoten koken (een kerstdiner). Meer daarover volgende week.